sunnuntai 4. syyskuuta 2016

#3 Kouluvalmennus viikonloppu

Heips! Meidän tallilla oli tänä viikonloppuna Mikaela "keela" Soratien kouluvalmennus. Minä itse (Jasu) olin molempina päivinä siellä ratsastamassa.
Menin Antilla... (yllätys :'D) 
Lauantaina menin tallille jo n. klo 10, koska mulla oli siis oma tunti silloin lauantaina klo 11. Normitunnilla meillä oli esteitä, mutta valitettavasti kukaan ei päässyt kuvaamaan niin siitä ei ole materiaalia. Menin silloin myös Antilla..
Antti oli aluksi toosi hidas pohkeelle, jonka takia ekoista hypyistä tuli ihan kamalia, :|
Mutta kuitenkin rata meni semi hyvin (jos ei lasketa sitä että meinasin tippua ;D)

Tunnin jälkeen laitoin Antin kamat valmiiksi valmennusta varten.  Sitten oli todella pitkä tauko.. n. 5h tallilla vaan istumista ja kaikkea muuta.. ;D

Kello tuli n. 16:45 niin lähdettiin maneesia kohti. Vettä satoi ihankuin ämpäristä olisi kaatanut. (Luultavasti sen takia olen nyt myös kipeänä.)
Aluksi me verkattiin parini kanssa hevoset ympyröillä.
Sitten mentiin pääty-ympyrälle ja haettiin molemmille hevosille kunnon tuntumaa.
Antti oli taas todella hidas ja haluton liikkumaan.. :(
Tänään (sunnuntaina) selvisi luultavasti syy miksi oli ollut niin erilainen ratsastaa, eli Antti on ennen saanut olla laitumella koko yön, mutta nyt oli "joutunut" olemaan sisällä.

Valmennus meni mun mielestä todella nopeasti, koska me oltiin todella kauan pääty-ympyrällä ja keskiympyrällä. Ekana päivänä me tehtiin eniten siirtymisiä ympyröillä.

Tokana päivänä mulla meni todella hyvin.
Antti oli tosi herkkä pohkeelle ja muutenkin todella reipas. ♡

Aloitettiin sunnuntaina siitä mihin jäätiin lauantaina, eli aloitettiin pääty-ympyrällä jälleen. Tehtiin siinä paljon taivutteluita, pysähdyksiä, siirtymisiä jne.

Laukassa mentiin aluksi eka koko uraa pitkin. Sen jälkeen jälleen pääty-ympyrälle tekemään käynti - laukka ja laukka - käynti siirtymisiä. Ekoilla kerroilla Antti jännittyi tosi paljon joka oli mun syy, koska itse aloin puristamaan vahingossa reisillä.. :|

Eiköhän tässä ollut tarpeeksi tekstiä nyt tähän postaukseen.. :'D
Kiitos kun luit ja nähdään seuraavassa postauksessa! :)

~Jasu

Lauantailta.. Kuva on huono, mutta nyt on pakko pärjätä. :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti